Norite sukurti organizacijoje tokią atmosferą, kurioje darbuotojai jaustųsi gerai ir komanda tokioje pozityvioje aplinkoje dirbtų efektyviai? Vienas geriausių įrankių, kurį galite naudoti, yra darbuotojų patirties apklausa, kitaip dar vadinama organizacijos mikroklimatas arba darbuotojų įsitraukimas. Tai tarsi įmonės „sveikatos patikrinimas“ – gausite detalų paveikslą apie tai, kas veikia gerai, o kam reikia šiek tiek daugiau dėmesio.
Kas yra darbuotojų patirties vertinimo apklausa?
Paprastai tariant, tai yra būdas sužinoti, kaip jūsų darbuotojai jaučiasi dėl savo darbo organizacijoje. Tai apima viską – nuo jų kasdienių užduočių iki įmonės kultūros ir vadovų požiūrio į darbuotojus.
Koks šios apklausos tikslas? Suprasti, kas juos motyvuoja, su kokiais iššūkiais jie susiduria ir kaip galite pagerinti jų patirtį.
Kodėl verta kreipti dėmesį į darbuotojų patirtį?
- Laimingesni darbuotojai = produktyvesni darbuotojai. Kai žmonės mėgsta savo darbą, jie natūraliai stengiasi labiau ir dažniau lieka įmonėje ilgam, t.y. tokia darbuotojai yra labiau lojalūs ir atsidavę darbui.
- Pastebėkite problemas, kol jos dar netapo didelėmis ir sudėtingomis. Reguliarus grįžtamasis ryšys iš jūsų komandos gali padėti pastebėti mažus nesklandumus, kol jie netampa didelėmis problemomis.
- Išlaikykite savo geriausius talentus. Įsiklausydami į savo darbuotojus ir spręsdami jų problemas, sumažinsite tikimybę, kad jie išeis į kitą įmonę.
- Sukurkite sėkmingą komandą. Teigiama organizacijos kultūra, kurioje žmonės jaučiasi vertinami ir išklausyti, yra labai motyvuojantis faktorius. Darbuotojai supranta savo vertę organizacijai ir tai, jog organizacijai rūpi darbuotojai.
Kaip sukurti apklausą, kuri duotų realios naudos ir pamatuotus rezultatus?
- Nusistatykite aiškius tikslus. Ko tikitės iš šios apklausos? Kai žinosite, ko norite pasiekti, galėsite atitinkamai parinkti klausimus.
- Užduokite tinkamus klausimus. Naudokite atvirus klausimus, kurie skatina išsamesnius atsakymus, ir uždaro tipo klausimus, kad gautumėte konkrečius atsakymus.
- Apklausos anonimiškumas. Žmonės labiau linkę būti nuoširdūs, jei žino, kad jų atsakymai bus konfidencialūs.
- Pasirinkite tinkamus įrankius. Yra daugybė patogių apklausos platformų, kurios padės lengvai sukurti apklausą, ją lengvai užpildyti ir išanalizuoti gautus rezultatus.
Kokius klausimus pateikti apklausoje?
- Atviri klausimai. Leiskite savo darbuotojams laisvai reikšti savo mintis, kas jiems patinka, kas nepatinka, su kokiais iššūkiais jie susiduria. Tokiu būdu matysite pilnesnį savo organizacijos kultūros ir psichologinio klimato vaizdą.
- Uždaro tipo klausimai. Užduokite klausimus su atsakymo variantais – gaukite konkrečius atsakymus, kuriuos lengva išmatuoti ir matyti klausimo/ problemos mastą.
- Likerto skalės klausimai. Tai klausimai, kurių atsakymas pateikiamas įvertinimu nuo 1 iki 5, kur vienas “Labai blogai” ir 5 “Labai gerai”. Tokio tipo klausimai leidžia darbuotojams įvertinti, kiek jie sutinka ar nesutinka su pateiktais teiginiais.
- Demografiniai klausimai. Nustatykite, ar nėra tendencijų ar problemų, susijusių su konkrečiomis jūsų organizacijos grupėmis. Kaip jaučiasi moterys jūsų organizacijoje? Kaip jaučiasi vyrai? Kaip jaučiasi skirtingų amžiaus grupių ar kitų tautybių darbuotojai?
- Specifiniai darbo klausimai. Šie klausimai gali būti sukurti, atsižvelgiant į sektoriaus, kurioje veikia organizacija, specifiką. Gali būti atskiri klausimai pateikti vadovams, skyrių ar komandų lyderiams, t.y. skirtingiems vaidmenims pritaikyti klausimus, kad geriau suprastumėte situaciją.
Patarimai, kaip organizuoti darbuotojų patirties vertinimo apklausą
- Nepersistenkite. Tokio tipo apklausas pakanka atlikti vieną ar du kartus per metus.
- Būkite skaidrūs. Paaiškinkite savo komandai, kodėl atliekate apklausą ir kaip panaudosite jų atsiliepimus.
- Sukurkite patogią dalyvavimo aplinką. Apklausa turi būti trumpa, aiški ir prieinama įvairiuose įrenginiuose.
- Imkitės veiksmų. Neužtenka vien surinkti atsiliepimus – pasidalinkite sau savo darbuotojams, taip parodydami, kad rimtai vertinate jų nuomonę, įgyvendindami pokyčius.
Veiksmų planas pokyčiams įgyvendinti
- Analizuokite rezultatus. Surinktų duomenų analizė yra labai svarbi. Jei tik surinksite atsiliepimus ir juos padėsite į stalčių, pokyčiai dėl to neįvyks savaime. Ir dar prarasite darbuotojų pasitikėjimą bei susidomėjimą šiomis apklausomis. Taigi duomenyse ieškokite pasikartojančių modelių ir sričių, kurioms reikia dėmesio. Kreipkitės į specialistus, kad jie padėtų analizuoti ir apibendrinti rezultatus.
- Įtraukite darbuotojus. Pristatykite gautus rezultatus, matomas problemas ar tendencijas ir įtraukite darbuotojus į problemų sprendimą bei sprendimų priėmimą.
- Stebėkite progresą. Reguliariai peržiūrėkite, kaip pavyksta įgyvendinti sutartus veiksmus, ar atlikti pakeitimai veikia ir, jei reikia, atlikite korekcijas.
Darbuotojų patirties apklausos nėra vienkartinis dalykas. Tai nuolatinis dialogas tarp jūsų ir jūsų darbuotojų. Reguliariai bendraudami ir atsižvelgdami į atsiliepimus, sukursite tokią organizaciją, kurioje kiekvienas jausis vertinamas, palaikomas ir motyvuotas atlikti savo darbą kuo geriau.
Reply